• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
0
به مناسبت گرامیداشت شهید جمهور و همراهان خدومش صورت گرفت؛

تجدید میثاق کردستانی‌ها با شهدا در سنندج

  • کد خبر : 35610
  • 03 خرداد 1403 - 12:20
تجدید میثاق کردستانی‌ها با شهدا در سنندج
مراسم گرامیداشت شهید جمهور و همراهان خدومش و سالروز آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، از میان ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، ۱۱ شهید کُردستانی نقش اساسی را در آزادسازی خرمشهر به عهده داشتند

شهدایی که سوم خرداد سال ۱۳۶۱ همزمان با آزادسازی شهر خرمشهر طعم شیرین فتح و پیروزی را نچشیده و آسمانی شدند و جای خالی آن‌ها در جشن لبخندهای مردم ایران و رزمندگان اسلام در مسجد جامع خرمشهر احساس می‌شد.

امروز نیز همزمان با سوم خرداد سالروز عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس و یاد سیدالشهدای خدمت و همراهان ایشان، مسئولین ارشد کردستانی و فرماندهان نظامی و جمعی از مدیران استان کردستان با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

در ادامه زارعی کوشا استاندار کردستان با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان اظهار داشت: نکته ای که همواره باید به آن توجه کرد خصوصا کسانی که خود را پیرو خط ولایت میدانند آن است که خرمشهر درس بزرگی بود که رزمندگان به عنوان فرهنگ اسلام و فرهنگ انقلاب آن را به یادگار گذاشتند.

وی گفت: امروز و در این روزها که مصادف شده است با شهادت رئیس جمهور محبوب ما که نه تنها دل مردم ایران بلکه جوامعی که از آن بزرگوار به شناخت رسیده بودند همه به عزت و اقتدار این انقلاب پی برده‌اند.

وی گفت: آنچه که امروز باعث شده است که از دوست و دشمن همه برای این شخصیت برجسته کشوری خون گریه کنند اخلاص این شهید بزرگوار بود چرا که شهید رئیسی با اخلاص و عمل صالحانه در راه این انقلاب گام برداشت.

زارعی کوشا بیان داشت: آنچه که پیروزی و فتح خرمشهر را ماندگار کرد همانا اخلاص رزمندگانی بود که به واسطه آن پا به میدان جنگ علیه دشمن نهادند.

وی افزود: نظام نوپای تحریم شده ایران آن زمان بدون هیچ زیر ساختی وارد جنگ تحمیلی شد و با وجود مخلص‌ترین نیروهای انقلابی خود توانست از این جنگ نابرابر با عزت طی طریق کند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه پیروزی و فتح خرمشهر فرصتی برای تبیین اقدامات انجام گرفته در این انقلاب است افزود: امروز انقلاب اسلامی به واسطه دستاوردهای بسیاری توانسته به قلل افتخار در همه حوزه ها برسد.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: شهید آیت الله رئیسی همچون شهید آیت الله رجایی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید چرا که ما در میان دولتهای گذشته یک وجه مشترک را می‌دیدیم و آن این بود که در تریبون‌های خود دست به تخریب هم دیگر می‌زدند اما در دولت شهید رئیسی چنین چیزی نبود و این شهید بزرگوار دولتی را تحویل گرفت که دچار بحران از هر نظر بود.

وی به آخرین سفر ایشان به کردستان اشاره و افزود: بازتاب پروژه‌ای افتتاح شده در کردستان بسیار بود و شهید رئیسی برای این استان تلاش‌های زیادی را به سرانجام رساند.

زارعی کوشا با بیان اینکه رئیس جمهور را احیاگر حکمرانی انقلابی مردمی در قوه مجریه دانست و افزود: ما در مراسم عزاداری این شهید بزرگوار دیدیم که مردم برای همیشه پای این انقلاب و شهدای آن خواهند ماند.

اخلاص و خدمت صادقانه از ویژگی‌های برجسته شهید آیت‌الله رئیسی بود

در ادامه حجت‌الاسلام سیدجعفر بابایی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کردستان اظهار داشت: پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت‌المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و شهر به محاصره کامل نیروهای ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیروهای آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.

وی گفت: حماسه آزادی خرمشهر حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان است و این اتفاق، پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران را معرفی کرده است.

وی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و هئیت های همراهشان افزود: روحیه خدمتگزاری شهید آیت‌الله رئیسی وی را زبانزد خاص و عام کرده بود و مردم به داشتن این چنین رئیس جمهوری به خود می بالیدند.

حجت‌الاسلام بابایی؛ سخت‌کوشی، خدمت صادقانه و اخلاص در کارها را از دیگر ویژگی‌های این شخصیت والا برشمرد.

وی ضمن بیان اینکه شهادت جز با مجاهدت حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: همه آن‌هایی که در میدان خدمت صادقانه قرار می‌گیرند باید تاب‌آوری لازم را داشته باشند لذا اخلاص اگر بود تاب‌آوری و مقاومت وجود خواهد داشت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=35610
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.