• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1
«کردتودی» گزارش می‌دهد؛

گام‌های مشکل‌گشای دولت سیزدهم در کردستان

  • کد خبر : 37890
  • 14 تیر 1403 - 7:45
گام‌های مشکل‌گشای دولت سیزدهم در کردستان
استان کردستان و به‌تبع آن اهالی اهل‌سنت یکی از پرقدرت‌ترین حامیان روحانی بودند، چهره‌هایی که بعد از تقریباً ۶ الی ۷ سال از عدم توجه دولت اصلاحات به مردم اهل کردستان به ستوه آمدند و از رأی‌دادن خود به چنین شخصیتی پشیمان شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، مشارکت سیاسی به‌عنوان یکی از ابعاد توسعه سیاسی، در برگیرنده ابعاد و وجوه فراوانی است که می‌تواند نظام‌های سیاسی در فرایند دستیابی به یک وضعیت مطلوب به لحاظ دموکراسی یاری رساند.

تاریخ کردستان حمایت خود از دولت اصلاحات و نقش اول در کسب بالاترین آرا در انتخابات سال ۹۲ و به‌قدرت‌رسیدن روحانی را فراموش نمی‌کند.

استان کردستان و به‌تبع آن اهالی اهل‌سنت یکی از پرقدرت‌ترین حامیان روحانی بودند، چهره‌های که بعد از تقریباً ۶ الی ۷ سال از عدم توجه دولت اصلاحات به مردم اهل کردستان به ستوه آمدند و از رأی‌دادن خود به چنین شخصیتی پشیمان شدند.

عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی در کشور ما چیزی دورازذهن نیست؛ اما این امر در هشت سال حکومت دولت اصلاحات که بر کشور چنبره زده بودند بیشتر از همیشه خودنمایی می‌کرد.

استان کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور است که در زمان هشت سال دفاع مقدس و قبل از آن دین خود را با دادن شهدای بی‌شماری به انقلاب و نظام ادا کرده و از مرزدارانی هستند که برای دفاع از آب‌وخاک ایران روز از شب نمی‌شناسند.

قصه غصه‌های خاک و آب کردستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و بعد از مشارکت در انتخابات سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت اصلاحات امید این را داشتن با تحقق وعده‌های روحانی هیچ بیکاری در این استان باقی نماند و با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها به حق خود برسد.

حسن روحانی برای رسیدن به صندلی پاستور با بیانیه‌ای ۱۰ ماده‌ای مرتبط با حقوق اقوام، ادیان و مذاهب روی کارآمد.

افتتاح صوری طرح‌های عمرانی، به اتمام نرسیدن پروژه‌های زیر ساختی، انتصاب افراد بدون رزومه و سابقه در استان، عدم به‌کارگیری مدیران اهل‌سنت در کابینه دولت اصلاحات، نارضایتی اهالی شهرهای کردستان از وضعیت زیر ساخت‌ها و نبود آب آشامیدنی مناسب، استفاده ابزاری اهل‌سنت برای کسب آرای بیشتر یکی از صدها معضلات دولت اصلاحات در کردستان بود.

عدم پرداخت تسهیلات ازدواج، بالاگرفتن اعتراض اصناف و بازاریان، عدم توجه به ساخت مسکن مهر و بی‌توجهی به قشر کارگر و فرهنگیان از دیگر مشکلات و معضلات دولت اصلاحات در استان کردستان بود.

همه این معضلات و بی‌توجهی دولت روحانی دست‌به‌دست هم داد تا مردم از رأی‌دادن به روحانی پشیمان شوند و همین عامل موجب شکست وی در انتخابات ۱۴۰۰ شد.

جاری‌شدن آب در رگ‌های تشنه کردستان

با روی کار آمدن دولت سیزدهم بارقه امید در دل محرومان و مستضعفان انقلاب جرقه زد و فعالیت‌های میدانی شهید رئیسی موجب شد مردم کردستان یک‌بار دیگر رنگ خوشی را ببینید.

شهید آیت‌الله رئیسی در طول دوران خدمت سه‌ساله‌اش سه بار به استان زرخیز کردستان سفر کرد که ماحصل آن جاری‌شدن آب سالم آشامیدنی در لوله‌های منازل مردم کردستان بود.

مردم سنندج سال‌ها بود از بوی تعفن بار آب‌های گندزده به ستوه آمده بودن و دولت یازدهم و دوازدهم قول آب شرب سالم را داده بود که در دولت سیزدهم عملی شد.

پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد کردستان در دولت شهید آیت‌الله رئیسی یکی از پروژه‌های مهمی بود که خط بطلان بر این معضل بزرگ و وعده‌های دروغ دولت اصلاحات کشید.

رفع تنش آبی در ۱۶۵ روستای کردستان یکی دیگر از خدمات ارزنده و ماندگار دولت شهید رئیسی است که مردم بعد از سال‌های مدیدی طعم گوارای آب را چشیدند.

به صدا درآمدن سوت قطار سنندج – تهران بعد از چندین سال تعطیلی پروژه، به پرواز درآمدن هواپیما در باند فراموش شده فرودگاه سقز و به اتمام رساندن و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌فعال و تعطیل که بعضاً عمر آنها به بیش از دو دهه می‌گذشت دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور شهید را در قلب‌های مردم این دیار برای همیشه ماندگار کرد.

و اما اکنون؛ دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و نماینده دولت اصلاحات که با وعده وعید و برخی موارد توهین‌های نابجا و چند کلمه دست‌وپاشکسته زبان کردی قصد فریب مردم استان را دارند، اما مردم کردستان خواهان رئیس‌جمهوری هستند که ادامه‌دهنده راه و مکتب شهید رئیسی باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر استان در تمامی حوزه‌ها باشند و تنها نگاه ابزاری به اهل‌سنت و کردستان نداشته باشد.

 روحانی مردم را رها کرده بود، به غرب دل داده بود

 محسن علیزاده شهروند کردستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: ماحصل هشت سال چنبره‌زدن دولت اصلاحات در استان کردستان عقب‌ماندگی ا و عدم توجه به مردم بود.

 وی افزود: مردم استان کردستان بالاترین آرا را در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ به روحانی دادند؛ اما هیچ خیری از این دولت عاید استان محروم کردستان نشد و مردم از رأی‌دادن خود پشیمان شدند.

 این شهروند کردستانی گفت: کاش روحانی در طول هشت سال حکومت خود در کشور به‌عنوان رئیس‌جمهور به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها و ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور جوابگوی وعده‌های خود بود و فکر اساسی برای وضعیت اقتصاد و معیشت مردم می‌کرد.

دولت سیزدهم به داد پروژه‌های عقب‌افتاده دولت اصلاحات رسید

 هیوا سجادی دانشجوی دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی بیان داشت: دولت غرب‌گرای اصلاحات به جز ویرانی و عقب‌ماندگی چیزی برای کردستان نداشت و مردم را از رأی‌دادن پشیمان کرد.

 وی گفت: روحانی به هیچ‌کدام از وعده‌های انتخاباتی خود از به‌کارگیری اهل‌سنت در کابینه تا مدیران اجرایی سطح بالا و پیشرفت اقتصادی استان عمل نکرد و ماحصل این دولت چیزی جزء محرومیت دوچندان نبود.

 این دانشجوی کردستانی تصریح کرد: جوانان تحصیل‌کرده استان کردستان به علت فقر و بیکاری که حاصل بی‌تدبیری دولت اصلاحات در طول هشت سال بود به کولبری روی‌آوردن که قول داده بودند برای گشایش این مشکل بازارچه‌های مرزی بازگشایی شود که آن‌هم محقق نشد.

 سجادی ادامه داد: توجه ویژه دولت شهید رئیسی به استان کمتر توسعه‌یافته کردستان موجب به ثمر نشستن کارها و پروژه‌های تعطیل شده و برجامانده شد و مردم را به انقلاب دلگرم‌تر کرد.

 این شهروند سنندجی تأکید کرد: احداث راه‌آهن کردستان به دهه ۷۰ می‌رسد و از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین پروژه‌های عقب‌افتاده این استان بود و حسن روحانی و تیمش بارها خبر شنیده‌شدن سوت قطار را بازگو کردند و آخر هم نتوانستند هیچ اقدام مثبتی انجام دهند و در دولت سیزدهم این پروژه با اقدام جهادی به سرانجام رسید و مردم از مزایای آن بهره‌مند شدند.

 مردم کردستان قدرشناس دولت سیزدهم هستند

 مهدی حاتمی استاد دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای کشور و به‌تبع آن مردم رنج‌دیده کردستان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: در دوره اصلاحات به وعده‌های که به مردم داده شد عمل نشد و همین موجب بدبینی آنها شد و این دوره مردم ما با بینش خاص باید به افرادی رأی بدهند که برنامه‌محور بوده و بتوانند ادامه‌دهنده دولت سیزدهم باشد.

استاد دانشگاه کردستان گفت: مشارکت حداکثری مردم و انتخاب فرد اصلح موجب پیشرفت کشور در تمامی حوزه‌ها می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: استان کردستان از منابع خدادادی و ثروت‌های هنگفتی برخوردار است که با مدیریت صحیح باید برای توسعه استان از آن استفاده کرد.

حاتمی تأکید کرد: حنای دولت اصلاحات در نزد مردم استان کردستان دیگر رنگی ندارد و مردم خودشان می‌دانند به چه کسی رأی بدهند که بتواند آینده خوبی برای مردم و جوانان کردستانی رقم بزند.

استاد دانشگاه کردستان اعلام کرد: مردم قدرشناس استان همت و پشتکار شهید رئیسی را فراموش نمی‌کنند که در طول سه سال دوران خدمت جهادی‌اش سه بار به استان سفر کرد و موجب خیروبرکت در استان شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم همیشه در صحنه استان کردستان روز جمعه ۱۵ تیرماه با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح زمینه پیشرفت و توسعه استان را رقم خواهند

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37890
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.