• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
1
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهگلان خبر داد:

  پرداخت تسهیلات به۳۰۰  واحد مسکونی در روستاها

  • کد خبر : 37691
  • 11 تیر 1403 - 8:02
  پرداخت تسهیلات به۳۰۰  واحد مسکونی در روستاها
 تسهیلات ساخت بالغ بر ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و در روستاهای تابعه شهرستان دهگلان در حال پرداخت است.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» تسهیلات مسکن روستایی، از جمله تسهیلاتی است که برای کمک به خانه‌دارشدن اقشار مختلف در سال‌های گذشته، پرداخت شده و شرایط ثبت‌نام و میزان آن، در سال‌های مختلف، متغیر بوده است، افرادی که دارای شرایط ثبت‌نام وام مسکن روستایی، هستند، می‌توانند باتوجه‌به نحوه ثبت‌نام و دریافت این تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز اقدام نمایند.

افراد متقاضی می‌توانند با سود بسیار کمی، این تسهیلات را از بانک‌های عامل، دریافت کنند و به‌صورت اقساطی، در مدت‌زمان حداکثر ۲۰ سال باز پرداخت وام خود را به بانک ارائه‌دهنده وام مسکن روستایی، پرداخت نمایند.

مسلم محبی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهگلان در گفتگو با «کردتودی» اظهار کرد: افرادی که در روستاها و یا شهرهایی که دارای جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر هستند و در حال سکونت در آن‌ها هستند، مشمول دریافت وام مسکن روستایی می‌شوند، تسهیلات مسکن روستایی، به افرادی که یک زمین در اختیار دارند و یا می‌خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند، نیز تعلق خواهد گرفت.

محبی یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰۰ میلیون ریال، با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ساله می‌باشد که شامل روستاها و شهرهایی با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر خواهد بود، سهمیه سال گذشته ۲۸۷ واحد ویژه و ۲۴۶ واحد متمم بوده که همگی به بانک معرفی شده‌اند و حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد انعقاد قرارداد صورت‌گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن دهگلان اذعان کرد: در حال حاضر، بانک‌های مختلفی، از جمله بانک ملی، بانک ملت، بانک تجارت، بانک مسکن، اقدام به ارائه خدمات مربوط به وام مسکن روستایی می‌کنند و در راستای تضمین بازگشت وجه، در سامانه اعتبار من، امتیاز اعتباری افراد را چک می‌نمایند، شرایط کلی نحوه ثبت‌نام و دریافت وام مسکن روستایی، برای هر یک از این بانک‌ها، مشخص شده است، در حال حاضر ۳۰۵ پرونده جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت به روستاها می‌تواند یک مزیت باشد چرا که توانسته ظرفیت و تقاضا برای ساخت‌وساز در روستاها را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: مهاجرت معکوس روند صعودی به خود گرفته است و همین مسئله تقاضا برای ساخت‌وساز را افزایش و رونق داده است.

محبی در ادامه این مطلب گفت: ارائه خدمات به روستاها و ایجاد شرایط مناسب رفاهی منجر بر کاهش سرعت مهاجرت بی‌رویه از روستا به شهر شده و علاوه‌برآن مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز افزایش‌یافته است این امر سبب کاهش مشکلات شهری، حاشیه‌نشینی بهبود اقتصاد و تولید در روستا می‌شود.

محبی، رئیس بنیاد مسکن دهگلان از عدم محدودیت در ارائه تسهیلات به متقاضیان خبر داد و افزود: در سال جاری هیچ‌گونه محدودیتی برای ارائه تسهیلات و تخصیص سهمیه جدید را به شهرستان نخواهیم داشت، موقعیت بسیار خوبی خواهد بود، لذا از مردم شهرستان دهگلان درخواست می‌کنیم جهت تشکیل پرونده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهگلان مراجعه کنند.

تسهیلات وام مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، طرحی است که موجبات خانه‌دارشدن اقشار مختلف را فراهم کرده است.

سلمان محمدی از اهالی بخش بلبان‌آباد که از تسهیلات بنیاد مسکن بهره برده است، در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: برای استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن درخواست دادیم و بنیاد مسکن نیز تسهیلاتی به مبلغ ۷ میلیارد ریال برای ساخت دوطبقه (هر طبقه ۳/۵ میلیارد ریال) را به ما اعطا کردند.

محمدی در ادامه اضافه کرد: بنیاد مسکن علاوه بر اعطای تسهیلات، کمک‌های بلاعوض را برای ما در نظر گرفت و مصالح ساختمانی نظیر ماسه، سیمان و میل‌گرد را نیز به‌رایگان در اختیار ما قرارداد.

پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت بالغ بر ۳۰۰ خانوار از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت منازل مسکونی استفاده نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37691
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.