• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2
مدیرکل محیط‌ زیست کردستان خبر داد:

ورود فاضلاب انسانی ۱۶۹ روستا به سدهای کردستان

  • کد خبر : 36611
  • 22 خرداد 1403 - 11:28
ورود فاضلاب انسانی ۱۶۹ روستا به سدهای کردستان
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان گفت: فاضلاب انسانی و دامی، شیرابه زباله‌ها و آلایندگی ۱۶۹ روستای استان به سدها سرازیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اقبال حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متأسفانه در مبحث اطفای حریق هیچ اعتبار استانی از سوی ستاد مدیریت بحران استان به این مبحث اختصاص داده نشده و تنها اعتبارات ناچیز ملی داشتیم.

وی افزود: برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان تنها از امکانات ناچیز مجموعه و همیاری مردم در مناطق روستایی و تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی بهره گرفته‌ایم.

حمیدی در ادامه سخنان خود به مبحث تالاب زریبار اشاره کرد و گفت: در جریان سفرهای ریاست‌جمهوری ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبه گرفتیم که در این راستا سه پروژه مطالعاتی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در خصوص تالاب زریبار به مراکز دانشگاهی استان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط‌زیست تنها ارگان حامی حیات‌وحش به شمار می‌آید و در این راستا تاکنون ۲ هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی، ۴۷ گونه پستاندار و ۳۱۱ گونه پرنده در سطح استان شناسایی شده است.

حمیدی در ادامه سخنان خود در خصوص سرازیرشدن فضولات دامی به سدهای استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در ساخت سدهای استان به مناطق بالادست سدهای استان توجه نشده است و در حال حاضر فاضلاب انسانی و فضولات دامی به همراه شیرابه زباله‌های ۱۶۹ روستای استان به سدها سرازیر می‌شود.

وی افزود: متأسفانه اعتبارات محدودی برای رفع این آلایندگی‌ها در نظر گرفته شده است و برای این مهم تیترها چند هزار میلیارد تومان هستیم.

حمیدی تصریح کرد: استان کردستان جزو معدود استان‌هایی است که بیشترین سهم شرب را از سدها دارد و آلایندگی‌های موجب سدهای استان می‌تواند آسیب‌هایی را برای سلامت مردم به وجود آورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=36611
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.