• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
1
امام‌جمعه سنندج:

مشارکت گسترده در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و قانونی است

  • کد خبر : 37498
  • 08 تیر 1403 - 15:21
مشارکت گسترده در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و قانونی است
امام جمعه سنندج مشارکت گسترده در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی و قانونی دانست و گفت: انتخابات مربوط به دولت نیست؛ بلکه حق مردم است و سرنوشت کشور را در قالب این رویداد سیاسی مهم تعیین می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سنندج اظهار کرد: مردم کردستان همواره نسبت به استان‌های دیگر، در هر دوره از انتخابات پیشقدم بوده‌اند و امروز هم حضوری پرشور پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.

وی یادآور شد: کردستانی‌ها سختی‌های زیادی را در طول دوران انقلاب به‌واسطه مرزی بودن، تحمل کرده‌اند، اما همیشه در صحنه انتخابات نیز حضور داشته‌اند.

خطیب جمعه سنندج تأکید کرد: مردم امروز نیز مشارکتی گسترده در انتخابات خواهند داشت و از رئیس‌جمهور آینده اخلاص، دلسوزی و عمل می‌خواهند و به شعار راضی نمی‌شوند.

ماموستا رستمی مشارکت گسترده در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی و قانونی دانست و گفت: انتخابات مربوط به دولت نیست؛ بلکه حق مردم است و سرنوشت کشور را در قالب این رویداد سیاسی مهم تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: کشوری که انتخابات در آن برگزار نشود و پشتیبانی مردم نباشد، استبدادی است، ضمن اینکه وقتی می‌تواند در مجامع جهانی چانه‌زنی کند که به ملت پشت‌گرم باشد.

امام‌جمعه سنندج از رئیس‌جمهور آینده خواست دلسوز و مدیر باشد و اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید نسبت به جامعه دلسوز، امانت‌دار، آینده گر و به فکر مناطق محروم و جوانان و اشتغال باشد.

ماموستا رستمی تأکید کرد: رئیس‌جمهور منتخب باید فردی به دور از منفعت‌طلبی، حزب‌گرایی، تعصب و تبعیض باشد و هدفش خدمت به مردم و رفع مشکلات اساسی کشور باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37498
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.