• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1
به مناسبت روز ملی اصناف:

مجوز تأسیس شهرک صنفی سنندج رونمایی شد

  • کد خبر : 37631
  • 10 تیر 1403 - 7:41
مجوز تأسیس شهرک صنفی سنندج رونمایی شد
مجوز تأسیس شهرک صنوف مزاحم و آلاینده سنندج بعد از یک دهه پیگیری در دولت سیزدهم و به همت مسئولان استان کردستان و اتاق اصناف سنندج صادر و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مراسمی به مناسبت روز ملی اصناف شامگاه شنبه در پردیس سینما بهمن سنندج با حضور استاندار کردستان و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: نقش اصناف فقط مربوط به مسائل کاری اقتصادی و معیشتی نیست؛ بلکه جامعه آنها به‌عنوان ارکان اجتماعی می‌شناسد.

 اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه اصناف از ساختار پیش‌کسوت محور برخوردار است، اضافه کرد: وجود اصناف احساس دلگرمی و انگیزه و پویایی را در جامعه ایجاد می‌کند و بازاریان در کمال سلامت و زحمت و در شرایط فشارهای سنگین اقتصادی با سردمداری زندگی خود را اداره می‌کنند و این مایه افتخار است.

 استاندار کردستان با بیان اینکه در فقه اسلام، کاسب و کسب حلال یکی از مهم‌ترین موضوعات است، بیان کرد: ساختار اقتصادی استان خدمات پایه بوده و بازار را با ریش‌سفیدان آن شناخته شده است؛ بنابراین جوانانی که وارد این عرصه می‌شوند احترام به بزرگان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 زارعی کوشا با بیان اینکه بازار منشأ کسب‌وکار حلال است، بیان کرد: امیدوارم اتاق اصناف اجازه ندهند کسب حلال در بین بازاریان به فراموشی سپرده شود.

 وی یادآور شد: شهرک صنوف یکی از مطالبات چندین ساله اتاق اصناف مرکز استان بوده و عزم ما جزم است که این مطالبه را محقق کنیم.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه نقش بی‌بدیل اصناف در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: اصناف و بازاریان در عرصه‌های مختلف همواره حضوری گسترده داشته‌اند که این بیانگر مسئولیت‌شناسی و نقش تأثیرگذار این قشر است.

در ادامه  بختیار خلیقی با اشاره به اینکه یکم تا دهم تیر به نام دهه تولید و تجارت نام‌گذاری شده است، بیان کرد: امسال، سال جهش تولید با مشارکت مردم است و اصناف در راستای تحقق این شعار نقش مؤثری دارند.

 رئیس اتاق اصناف سنندج هم در این مراسم اظهار کرد: مشاورهای مالیاتی و کار را برای ارائه مشاوره و حل مشکلات بازار به کار گرفته‌ایم.

 شهاب ناصری با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنفی استان نسبت به سرانه بسیار بالاست، افزود: فقط در سنندج ۳۶ هزار واحد صنفی داریم.

 وی از ایجاد واحد پژوهش اصناف در سنندج خبر داد و گفت: جوانان تحصیل‌کرده و بازنشستگان به دلیل نبود شغل متناسب بامهارت و رشته تحصیلی‌شان جذب اصناف می‌شوند و لذا با ایجاد این واحد بتوانیم شغل‌هایی مناسب برای جوانان معرفی کنیم.


معیشت و درآمد ۵۰ درصد مردم کردستان وابسته به بخش اصناف است و وجود افزون بر ۹۰ هزار واحد صنفی در این استان گواهی بر این مدعاست.

 تعداد واحدهای صنفی در سنندج ۳۶ هزار واحد است که تعدادی از این واحدها جزو واحدهای آلاینده و مزاحم هستند که در مناطق مسکونی مستقر بوده و همواره فعالیت آنها مورد نارضایتی و اعتراض شهروندان این شهر قرار گرفته است.

 سال‌هاست یکی از مطالبات اصناف سنندج، ایجاد شهرک صنفی برای انتقال صنوف آلاینده و مزاحم است که بعد از افزون بر یک دهه سرانجام این مطالبه با صدور مجوز برای راه‌اندازی شهرک صنفی در یک‌قدمی تحقق قرار گرفته است.

 یکم تیرماه به نام روز ملی اصناف و دهم تیر هم به نام «روز ملی صنعت و معدن» نام‌گذاری شده است و به همین دلیل این ۱۰ روز را دهه تولید و تجارت نام نهاده‌اند.

 سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37631
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.