• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان عنوان کرد:

فدک، طرحی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

  • کد خبر : 36530
  • 21 خرداد 1403 - 9:26
فدک، طرحی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: با راه‌اندازی طرح فدک در استان برای بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از بانوان اشتغال‌زایی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز در جمع کارآفرینان برتر که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: طرح فدک از سال ۹۹ در راستای تحقق شعار سال و باتوجه‌به ابلاغ سازمان بسیج مستضعفین در استان اجرایی شده است که باتوجه‌به حمایت‌های سپاه بیت‌المقدس در راستای رسیدن به اهداف مدنظر طرح فدک توانسته‌ایم موجب اشتغال‌زایی برای هزار و ۱۱۰ نفر از بانوان در سطح استان را به وجود آوریم.

 وی گفت: هدف از راه‌اندازی طرح فدک کمک به اقتصاد مقاومتی و کسب‌وکار خانگی و اصلاح شیوه‌های مصرف است که در این راستا اقدام به شبکه‌سازی در جهت ایجاد تعامل بین تولیدکننده بالقوه و تولیدکننده بالفعل و توانمندسازی کارآفرینان صورت گرفت.

سرکانی خاطرنشان کرد: استان کردستان اولین استان شروع‌کننده در اجرای طرح است که با حمایت‌های سجادی نسب به‌عنوان پرچم‌دار اجرای طرح فدک (و یا پایلوت) برای سایر استان‌های کشور هستیم و در زمینه میزان پیشرفت اجرای طرح بعد از استان خراسان رضوی جایگاه دوم را کسب نموده که باتوجه‌به تفاوت امکانات و تسهیلات موجود در دو استان این رتبه از همت بالای بانوان این خطه نشئت‌گرفته است.

 وی افزود: با شناسایی قطب‌های تولیدی استان که در زمینهٔ تولید پوشاک، نخ‌ریسی، قالی‌بافی و کلاش بافی و همچنین تولیدات خانگی نظیر تهیهٔ ترشیجات و عرقیجات و پرورش حلزون و سایر محصولات خانگی است به ایجاد ۱۰ مرکز کارآفرینی در استان اقدام شد و در جهت تجهیز این مراکز با ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه تعاملاتی صورت گرفت که تنها با همراهی سازمان بسیج مواجه شد.

 مسئول بسیج جامعه زنان کردستان تأکید کرد: سازمان بسیج اصناف استان ۳۷ دستگاه چرخ‌خیاطی را در تعامل با شرکت لاستیک‌سازی بارز تهران در سال ۱۴۰۲ در اختیار بانوان در جهت تجهیز کارگاه‌های تولید پوشاک قرار گرفته شد و همچنین بالغ بر مبلغ دو میلیارد تومان باهدف ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق بسیج سازندگی استان کردستان به این طرح اختصاص داده شد که با این شرایط توانستیم برای ۲۳۰ نفر از بانوان اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

 وی ادامه داد: همچنین با برگزاری ۶۲ نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان و شهرستان‌ها ۱۷۶ تولیدکننده توانستند محصولات خودشان را به معرض نمایش و فروش بگذارند.

 وی یادآور شد: در اجرای این طرح سعی بر اولویت بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست داده شد و بانک اطلاعاتی با ثبت فعالیت‌های انجام شده تهیه شده و همچنین با تشکیل گروه مجازی با رابطین کارآفرین و برگزاری جلسات متعدد سعی بر هم‌افزایی و همراهی این افراد در اجرای مراحل عملیاتی شده است.

 وی افزود: باتوجه‌به شرایط بومی استان در زمینهٔ دامپروری در سال گذشته در منطقه دیواندره در زمینه تولید نخ با اجرای طرح تولیدی نخ تا فرش برای ۴۰۰ نفر از بانوان اشتغال‌زایی صورت‌گرفته است که در حال حاضر این تعداد با افزایش ۲۵۰ نفر متقاضی دیگر روبه‌رو است در این کارگاه ۱۷ دستگاه نخ‌ریسی در ۸ کارگاه وجود دارد که توسط بسیج اصناف تجهیز گردیده است؛ اما این دستگاه‌ها نیاز به تعمیر دارد و همچنین تهیهٔ چرخ هزینهٔ بالایی دارد که با کمک و عنایت فرمانده سپاه بیت‌المقدس توانسته‌ایم مواد اولیه را برای فعال‌کردن کارگاه‌های موجود فراهم آوریم.

 وی گفت: بیشترین دغدغه و مشکلات مربوط به بازار فروش و عرضه محصولات تولیدی است و درخواست تجهیزکردن کارگاه‌های موجود و تهیهٔ مواد اولیه و درخواست درنظرگرفتن بیمه برای بانوانی که در عرصهٔ مشاغل خانگی فعالیت دارند.

 در پایان این نشست کارآفرینان به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=36530
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.