• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
2
نماینده پیشین مردم دهگلان در مجلس:

مردم به دنبال یک الگوی جدید از دولت هستند

  • کد خبر : 37732
  • 12 تیر 1403 - 7:51
مردم به دنبال یک الگوی جدید از دولت هستند
نماینده مردم قروه و دهگلان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در دور اول حرف‌های نامزدها را شنیده‌اند و در حال حاضر تصمیم‌گیری به‌منظور انتخاب فرد اصلح  راحت‌تر است چرا که مردم در انتخاب خود به دنبال یک الگو  هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» پرویز اوسطی نماینده دوره یازدهم مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌طورقطع دور دوم انتخابات از اهمیت بیشتری نسبت به‌دور اول برخوردار است، اظهار داشت : دور دوم نتیجه‌گراست و رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، به همین سبب نیاز است که نامزدها با همان شور و شوقی که در مناظرات دور اول حاضر می‌شدند در دور دوم نیز حضور پیدا کنند و مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

اوسطی در ادامه اذعان کرد: مردم در دور اول حرف‌های نامزدها را شنیده‌اند و در حال حاضر تصمیم‌گیری به‌منظور انتخاب فرد اصلح راحت‌تر است، همچنین نامزدهای انتخاباتی هم باید تمام تلاش خود را به کار برده تا مشارکت را بالا ببرند، زیرا در دور دوم طبق اصل هفدهم قانون اساسی هر کسی که بیشترین آرا را کسب کند ولو اینکه یک رأی بیشتر باشد، رئیس‌جمهور آینده کشور خواهد شد، در دور دوم، یک رأی هم می‌تواند در سرنوشت انتخابات تعیین‌کننده باشد.

وی تأکید داشت: آنچه که در حال حاضر مردم روی آن حساس بوده و مطالبه دارند، رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشتی جامعه است، لذا باید از مجادلات سیاسی عبور کرده تا بتوانیم این موضوعات را به‌صورت کارشناسی حل کنیم. نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه میزان آرا اخذ شده دو نامزد در دور اول و راه‌یافتن آنان به‌دور دوم انتخابات نشان از رقابت سنگین و غیرقابل‌پیش‌بینی شدن نتایج دارد، اما مردم در دوره دوم انتخابات به دنبال یک الگوی جدید از دولت هستند.

نایب‌رئیس اول کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در مجلس یازدهم با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: اعتماد عمومی به‌نظام سیاسی و انتخابات نقش مهمی در تشویق یا کاهش مشارکت مردم دارد، اگر مردم احساس کنند که انتخابات آزاد و عادلانه است و نتایج آن می‌تواند تغییری واقعی ایجاد کند، احتمال مشارکت آن‌ها بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه مطلب افزود: عملکرد دولت‌ها و میزان رضایت مردم از آن‌ها تأثیر فراوانی بر روی دیدگاه جامعه به نامزدهای انتخاباتی دارد، وقتی که مردم از عملکرد دولت‌ها ناراضی هستند، امکان دارد به امید تغییر و بهبود وضعیت، بیشتر در انتخابات شرکت کنند، وعده‌هایی که کاندیداها به مردم می‌دهند نیز می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، بنابراین اگر نامزدها بتوانند با ارائه برنامه‌های جامع و واقع‌گرایانه نیازها و مشکلات مردم را پاسخ دهند، مشارکت مردم افزایش خواهد یافت.

اوسطی یادآور شد: شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز بر میزان مشارکت همگانی تأثیرگذار است، در شرایط بحرانی، مردم ممکن است انگیزه بیشتری برای شرکت در انتخابات داشته باشند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه در قبال سرنوشت جامعه و خون شهدا مسئول هستند، لزوم مشارکت حداکثری را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما در برپایی این نظام مدیون خون شهدا هستیم و در یک راه بی‌پایان قرار داریم و این راه، رساندن کشور به عزت و جایگاه مطلوب در جهان است.

وی در پایان با دعوت تمامی مردم برای حضور پرشور در انتخابات خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات از وظایف ملی، شرعی و قانونی مردم است، به‌عنوان نماینده منتخب مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، از تمامی مردم کشور، استان و شهرستان‌های قروه و دهگلان می‌خواهم تا در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری که تعیین‌کننده آینده چهارساله ایران اسلامی خواهد بود، شرکت کنند و به فردی رأی دهند که اصلح بوده و برای رفع نیازهای جامعه تلاش و همت به خرج دهد و به مردم و برای مردم خدمت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37732
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.