• امروز : دوشنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 24 June - 2024
2
استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان؛

حضور در انتخابات نویدبخش آینده روشن است

  • کد خبر : 36785
  • 26 خرداد 1403 - 9:23
حضور در انتخابات نویدبخش آینده روشن است
استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان گفت: مردم با مشارکت خود در عرصه انتخابات می‌توانند نویدبخش آینده‌ای بسیار روشن برای نسل‌های آنی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

مهدی حاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» باتوجه‌به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: انتخابات جلوه‌گاه دموکراسی، مردم‌سالاری و حق تعیین سرنوشت است.

وی افزود: مردم کشور ما در انتخابات در عرصه‌ای حضور می‌یابند که در چهارچوب آن آینده خود را ترسیم می‌کنند.

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان گفت: انتخابات مظهر اقتدار داخلی و استقلال نسبی و ایستادگی و مقاومت در سطح بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: مردم با مشارکت خود در عرصه انتخابات می‌توانند نویدبخش آینده‌ای بسیار روشن برای نسل‌های آنی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

حاتمی ادامه داد: در قانون اساسی و حقوق بین‌الملل کشور ما در بحث مردم‌سالاری دینی و حضور مردم بسیار توجه شده و بحث جمهوریت و اسلامیت نظام از مسائلی تلقی شده که جزء مبانی ریشه‌ای و ذاتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه کردستان ادامه داد: اگر دو بال حقوقی و سیاسی را بخواهیم در کشور ترسیم بکنیم قطعاً یک بعد آن مردم‌سالاری و بعد دیگر آن نظام اسلامی و ولایت امر است.

حاتمی در خصوص ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح بیان داشت: افرادی که در این عرصه حضور پیدا کردند قطعاً همه افراد با صلاحیتی هستند؛ اما وظیفه مردم در انتخابات انتخاب اصلح یعنی فردی که از سایر گزینه‌ها صلاحیت بیشتری دارد کار بسیار مهم و اساسی است.

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: مردم ما باید به سابقه کاری، عمل‌گرایی، برنامه‌محور بودن کاندیدا‌ها جهت انتخاب فرد اصلح توجه بیشتری داشته باشند.

وی بیان داشت: افرادی که انتخابات را به‌عنوان بستر برای اعلام نظر‌های خود که تا کنون در عمل هم به دنبال آن بودند، می‌دانند که موفق‌تر هستند.

حاتمی خاطرنشان کرد: افرادی که در عمل سوابق اجرایی دارند و توانستند در مسند و جایگاه خود موفقیت‌های خوبی به دست بیاورند می‌توانند گزینه‌ای باشند که مردم به آنها اعتماد بکنند و به‌عنوان فرد اصلح انتخاب شوند.

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان گفت: به‌عنوان یک فرد از جامعه دانشگاهی از مردم شریف ایران دعوت می‌کنم؛ مانند گذشته
در عرصه انتخابات نقش پر رنگی داشته باشند.

وی تأکید کرد: هر چه بیشتر بتوانیم شخصی با توان بیشتر با آرای بیشتر به عرصه اجرا بفرستیم قطعاً رئیس‌جمهور می‌تواند در عمل اثرگذاری بیشتری داشته باشد و در سطح ملی و بین‌المللی انقلاب اسلامی ایران را به سمت تعالی پیش ببرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=36785
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.