• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3
وقتی همه آمده بودند؛

حاشیه‌ای هم رنگ متن

  • کد خبر : 37776
  • 13 تیر 1403 - 7:39
حاشیه‌ای هم رنگ متن
 روز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ از راه رسید و با همه هجمه‌هایی که دشمنان علیه تحریم انتخابات به کار بسته بودند، بازهم ملت همیشه بیدار و در صحنه جمهوری اسلامی ایران به میدان آمدند و ضمن خلق حماسه‌ای نوین، حاشیه‌هایی زیبایی را به یادگار ترسیم کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، انتخابات چهاردهمین ریاست‌جمهوری امسال در حالی برگزار می‌شود که دیگر رئیس‌جمهور شهیدمان در کنارمان نیست و باید امانت سنگین و مهمی که او به دوش داشت را به فردی اصلح و انقلابی واگذار کنیم.

اصل موضوع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و شور و هیجانی که تا بعد از پایان رأی‌گیری در شعب اخذ رأی وجود داشت را از همین رسانه مردمی کردتودی، به نمایش گذاشتیم و با آنچه که واقعیت داشت سعی کردیم از دریچه دوربین‌ها و متن‌ها منعکس کنیم، البته که آن عظمت و اقتدار را نمی‌توان در هیچ قابی جا داد؛ ولی امروز حاشیه‌های پر رنگ و زیبایی در ذهن و جان ما به‌جامانده که گوشه‌هایی از آن را به قلم خواهیم آورد تا فراموش نکنیم که چه مردم خوبی داریم

  تا آخر پای انقلاب هستند

اولین تصویری که در صبح جمعه، هشتم تیرماه برای من خبرنگار تکرار شد، حضور هم قدم ۲ زوج کهن‌سالی بود که سال گذشته در سرمای بی‌سابقه زمستان ۱۴۰۲، در کنار هم و همگام با یکدیگر، بدون کمک و همراهی هیچ‌کسی در اولین وقت و ساعات رأی‌گیری، به‌پای صندوق آمدند و حتی در نوشتن نام نامزد هم‌بار دیگر مشورت می‌کردند.

عشق و علاقه این زوج به‌قدری زیبا و دلنشین بود که الگویی زیبا و مستند برای جوانان امروزی به شما می‌رود، این خانواده ۲نفره که سال‌های ابتدای انقلاب را درک کردند و با اولین رأی خود، نظام جمهوری اسلامی ایران را به‌تصویب‌رساندن، امروز باز همچون سال‌های گذشته، از یک انرژی و شوق بالایی برای رأی دادند حاضر شده‌اند.

آنچه که این حضور را زیبا نمایش داد، اهمیت و جایگاه انتخابات در سرنوشت ملت است، شاید به گفته برخی از افرادی که اطلاعات کافی از این مهم ندارد، انتخابات فقط مختص جوانان است و افرادی که بازنشسته یا کهن‌سال هستند دیگر نباید خود را به‌زحمت انداخته و برای رأی دادند، استرس و اشتیاق داشته باشند.

اتفاقاً اگر همین پیش‌کسوتان عرصه سیاسی و ملی در چنین صحنه‌هایی با پای خود و به کمک عصا می‌آیند، به نسل جوان و نوجوان درس بزرگ‌اندیشی و مسئولیت‌پذیری می‌آموزند و باید هم آموخت که وقتی به نامزدی رأی می‌دهی، باید برای ادامه راه او به میدان بیایی و اجازه ندهی انتخابی که درست و قوی بوده است، دستاویز بچه‌بازی برخی‌ها شود.

خانوادگی به همراه تصویر شهدا آمدند

یکی دیگر از صحنه‌هایی که در این انتخابات زیبا بود، حضور خانوادگی مردم در پای صندوق‌های رأی بود، بدون شک همه می‌دانیم که سن قانونی رأی‌گیری مختص کودکان خردسال و نوجوان نیست، ولی علت این همراهی در هوای گرم تابستانی و اوقات فراغت دانش‌آموزان چیست؟  مادامی که والدین در محیط خانواده برای تعیین سرنوشت مملکت خود مشورت می‌کنند و با شنیدن نظرات و آرای یکدیگر به یک تصمیم درست و محکم می‌رسند، نسل کودک و نوجوان به‌خوبی می‌آموزد که برای هر کاری ابتدا مشورت کند و سپس با اعتماد به آنچه که به نتیجه رسیده است، انتخاب کند.  حضور کودکان به همراه والدین در روز انتخابات، بحث و موضوع مهم امانت‌داری را نشان می‌دهد، فرزندان در هر مقطعی، با دیدن خیلی زود یاد می‌گیرند، هنگامی که به چشم خود این حضور و شکوه مردم را در یک روز خاص و برای انجام یک تکلیف می‌بینند، خواهند آموخت که انتخاب امروز والدین، آینده و فردای نسل جدید را ترسیم خواهد کرد.

رأی اولی‌هایی که سال‌ها انتظار کشیدند

از دیگر حاشیه‌های زیبای انتخابات، استرس و شوق رأی اولی‌ها است، دختران و پسران جوانی که به سن قانونی رسیده‌اند و امروز برای ادای سهم خود در سرنوشت کشور به میدان آمده‌اند تا نشان دهند، برای انقلاب و نظام و آینده خود، به یک انتخاب درست رسیده‌اند.

حس و حال رأی اولی‌ها آن‌قدر صاف و زلال است که از چهره گل‌انداخته و عرق پیشانی می‌توان بدون سؤال کردند دریافت که برای اولین‌بار است که می‌خواهند رأی دهند و با چشمان خیره به صحنه نگاه می‌کنند که شاید در نظرشان این است که باید از کجا رفت و کجا رأی را نوشت و به صندوق انداخت.

همواره اولین رأی دادند در زندگی همانند اولین روزی است که گواهینامه رانندگی گرفته‌اید و دوستدارید تا آخر شب با خودرو یا موتورسیکلت در شهر برانید و به همه نشان دهید که دیگر می‌توانید همانند دیگران در زندگی روزمره نقشی داشته باشید و آماده مسئولیت‌پذیری‌های مهم‌تری هستید.

در همین انتخابات هشتم تیرماه، وقتی چندین رأی اولی باهم قرار گذاشته‌اند تا در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری پای صندوق باشند و رأی خود را اعلام کنند، می‌توان به عمق نگاه پر از شور و نشاط آنها پی برد که در طول یک هفته گذشته، تمامی مناظره‌ها و گفتگوهای نامزدهای انتخابات را شنیده و دیده‌اند و امروز با گام‌های استوار و عزمی راسخ آمده‌اند تا انتخاب خود را رسماً اعلام دارند.

هنگام ورودشان، دقت می‌کنند که آیا کسی به حضورشان دقت می‌کند یا نه! از دید دوربین‌ها و خبرنگاران به نحوی عبور می‌کنند که انگارنه‌انگار برای اولین‌بار است که می‌خواهند رأی بدهند، در گوشی با هم پچ‌پچ می‌کنند و به بعضی از صحنه‌هایی که می‌بینید نا خداگاه لبخند می‌زنند، همین‌جاست که رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون، توجه عوامل اجرای و اصحاب رسانه را به خود جذب می‌کنند و دیگر خود را لو دادند.

  ژست‌های عکس سلفی با برگه رأی

 

از دیگر حاشیه‌های که در نظر دوربین‌های خبرنگاری گاه جا می‌ماند، ژست‌های عکس سلفی رأی‌دهندگان با برگه رأی است که در دست دارند، سندی که سال‌ها در گالری گوشی و ذهن خواهد ماند که برای چه انتخاب بزرگی با چه آراستگی آمده بودند.

عکس و ثبت لحظات زیبا در زندگی، یادآور خطرات زیبایی است که در زندگی هر انسانی، یکبار رخ خواهد داد و در صورت تکرار همان موقعیت در چند سال آینده، بدون شک با حس و حال امروز خیلی فرق دارد و هر زمان، جلوه خاص خود را دارد.

گرفتن عکس در چنین لحظات پرافتخاری، یکی از بهترین عکس‌العمل‌هایی است که هر انسانی در بهترین موقعیت زندگی از خود نشان می‌دهد، گرفتن عکس سلفی و یادگاری در پای صندوق رأی، یکی از جذاب‌ترین و پر غرورآفرین موضوعاتی است که شاید هر چند سال یکبار تکرار می‌شود و هر بار، تازه و داغ و زیبا است.

عکس سلفی در آزمون بزرگی به نام انتخابات، تجربه‌ای عالی و کم‌نظیر است، برای ثبت چنین صحنه باشکوهی، لازم نیست که حتماً جوان باشید، سن‌وسال اهمیتی ندارد هنگامی که برای خلق یک حماسه ملی به میدان آمدی، با افتخار از حضور خودعکس می‌گیری و در فضای مجازی نشر می‌دهی، حضور حداکثری که خارج چشم دشمنان است و از هر ظرفیتی باید برای دفع فتنه‌های حسودان و تنگ‌نظران استفاده برد.

کردتودی، باتوجه‌به مشارکت مردمی در انتخابات هشتم تیرماه، ۲ نامزد ریاست‌جمهوری به‌دور دوم انتخابات راه یافتند و باید بار دیگر شاهد خلق حماسه دیگری باشیم که در ۱۵ تیرماه به دست مردم رقم خواهد خورد و با برگزاری آن، رئیس‌جمهور چهاردهمین دوره جمهوری اسلامی ایران به انتخاب مردم، مسئولیت مدیریت این کشور را بر عهده خواهد گرفت.

مسئولیتی که پیش از آن و در دوره سیزدهم، رئیس‌جمهور شهیدی را تقدیم ملت کرد که هدفی جز خدمت به مردم نداشت و باتوجه‌به اینکه یک فرد کاملاً انقلابی بود، امروز جبهه انقلاب بار دیگر به‌پاس قدرشناسی از شهید جمهور، به‌پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و حاشیه‌های زیبایی به رنگ حضور پر شور و پویا در حافظه تاریخی ایران ثبت خواهند کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37776
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.