• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1
در جمع دانشجویان انجام گرفت:

تریبون آزاد برای انتخابی آزاد

  • کد خبر : 37637
  • 10 تیر 1403 - 9:21
تریبون آزاد برای انتخابی آزاد
  تریبون آزاد دانشجویی امروز پس آن برگزار شد که انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم کشیده شد و در مدت یک‌هفته مانده تا ۱۵تیرماه، تریبون دانشجوی با بیان مطالبات و معیارهای انتخاب رئیس جمهور آینده کشور، حساسیت بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، برگزاری مناظره یا تریبون دانشجویی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳، فرصتی شد تا پای تریبونی آزاد بنشینیم که سخنران آن، مدیران نیستند، بلکه دانشجویانی هستند که برای آینده این انقلاب و کشور، دغدغه دارند.

روایت تریبون آزاد یکی از جذاب‌ترین فرصت‌های بیان مطالبات دانشجویی یا مردمی است که بدون هیچ محدودیت یا چهارچوب خاصی برگزار می‌شود و افرادی که پیشت تریبون قرار می‌گیرند، خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند، مسائل و مشکلاتی که برگرفته از متن جامعه است.

مشارکت مردمی در پای صندوق‌های رأی، انتخاب یک فرد اصلح در تراز جمهوری اسلامی ایران، ادامه راه پر امید و آینده‌دار دولت سیزدهم، مسیری را پیشروی ملت بازکرده است که دیگر معنا و مفهوم درست انتخاب کردند و یک رأی تأثیرگذار را به‌خوبی درک کرده‌اند.

تریبون آزاد فرصتی برای دانشجویان قرارداد که برای انتخابات، حرف‌ها و خواسته‌های خود را بیان و از مردم می‌خواهند که ضمن توجه به اهمیت بالایی انتخابات پیشرو و حضور حداکثری، معیارهای فرد اصلح برای این مسئولیت مهم را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

 استقلال کشور خط‌قرمز است

صابر ستاره دانشجوی کارشناسی گفت: معیاری که برای آینده این کشور موردتوجه دانشجویان و مردم، حفظ ارزش والایی به نام استقلال است، شاید کمتر کسی معنای این کلمه مهم را بداند، وقتی کشوری بتواند استقلال خود را در دنیا حفظ کند و در برابر ابرقدرت‌های جهان، قد علم کند، می‌تواند به آینده‌ای امیدوار باشد که فردای آن، عزت و افتخار است.

وی افزود: وقتی کشور تمامیت ارضی و استقلال داشته باشند، می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند و سایر کشورهای دنیا برای آن، احترامی خاص قایل باشند، بله استقلال یک کشور، ماهیت مردمان آن نقطه از کره زمین را نمایان می‌کند، عزت و افتخار هر کشوری به دست خودش است، فقط باید معیار و ملاک درست معرفی و انتخاب شود.

این دانشجوی بیجاری توضیح داد: من به‌عنوان یک دانشجو از رئیس جمهور آینده انتظار دارم که آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران را مدنظر داشته باشند، رئیس‌جمهوری کشور، باید خود را متعهد به حفظ ارزش‌هایی بداند که حضرت امام خمینی (ره) و شهدا برای آن زحمت کشیدند و امروز حق انتخاب برای فردای دیگر، به دست ما است.

ستاره گفت: رئیس جمهور من باید از سطح سواد بالایی برخوردار باشد و ضمن ارائه یک برنامه و چهارچوب مشخص، مثل شهید رئیسی، جهادگر باشد، زبان دنیا و ایجاد پل‌های اقتصادی که به نفع مردم باشد، در ساختار استقلال یک کشور نهفته است، مادامی که این مؤلفه مهم را در نظر نگیریم، نمی‌توانیم در سایر حوزه‌ها درست گام برداریم.  وی ادامه داد: با اینکه انتظار زیادتری از مناظره سیاسی نامزدهای انتخاباتی داشتم؛ ولی برخی از صحبت‌ها و نظرها، توانست انتخاب روز جمعه مرا به سمت خود جذب کند و امید بیشتری دارم که راه شهید رئیسی، ادامه خواهد داشت، شاید امروزوفردا صحبت‌ها و جلسات بیشتری را در خصوص انتخابات داشته باشیم، ولی معیارها بیش از گذشته مهم‌تر است.

جنگ خدمت نه جنگ قدرت

حمیده عباسی دانشجوی ریاضی گفت: مسئولیت‌پذیری در جمهوری اسلامی ایران تاکنون و فقط در دوره شهید رجایی، دوره رهبری و سه سال شهید رئیسی، کوشش و تلاش برای خدمت به مردم بود و در مابقی آن، متأسفانه جنگ برای دستیابی به کرسی‌های قدرت در مجلس و ریاست‌جمهوری بود.

وی افزود: با آنکه انتظار داریم که میز ریاست‌جمهوری برای خیلی‌ها زمینه‌ساز تغییرات روحی و اعتقادی دارد، امّا امروز و گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که افرادی بودند و هستند که اسب قدرت مسئولیت‌پذیری در جمهوری اسلامی ایران را می‌توان برای خدمت صادقانه و عمل به وعده‌های صادق تعریف کرد.

این دانشجوی بیجاری ادامه داد: این روزها همه خود را رهرو راه شهید رئیسی معرفی می‌کنند، عده‌ای در گفتار و فیلم‌های تبلیغاتی خود راه‌ورسم شهید رئیسی را آینده‌ساز و موفق می‌شمارند؛ ولی در عمل نشان می‌دهند که هیچ اعتقادی به این راه ندارند و عده‌ای نیز در حد و اندازه‌ای نیستند که بخواهند این مسئولیت سنگین را به دوش کشند.

عباسی توضیح داد: اگر مردم بخواهند که جمهوری اسلامی ایران با همین سرعت، پیشرفت و ترقی را ادامه دهد، نباید به صحبت‌های برخی از افرادی که مسائل و مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور ایجاد کردند، اعتماد کنند، نباید به عقب برگردیم، خون شهدای خدمت، مسئولیت ریاست‌جمهوری را خدمتگزار ملت تعریف و معنا کرده است.

وی افزود: وقتی هدف از مسئولیت‌پذیری خدمت به مردم باشد، مردم هم با تمام وجود از او حمایت می‌کنند همان‌گونه که در آیین تشیع میلیونی شهدای خدمت نشان دادند که برای خدمتگزاران واقعی خود حاضرند به میدان بیایند و عزیزانشان را عاشقانه در آغوش بکشند

سفره مردم به توان داخلی گره‌زده شود نه خارج!  

المیرا حسینی دانشجوی ادبیات گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، سفره مردم را به تکه کاغذ برجام گره زدند و در هشت سال دوره ریاست‌جمهوری، عملاً در چشم ملت دروغ می‌گفتند و با ادعای اینکه برجام برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود، بلایی بر سر مردم آوردند که تا همین امروز هم آثار آن پابرجا است.

وی افزود: سفره اقتصادی مردم را چنان به برنامه‌های غیراصولی و غیرکارشناسی شده سپردند که حتی خودشان هم صبح جمله‌ای از خواب غفلت بیدار شدند و چه آشوبی را به نام فتنه بنزین در کشور جمهوری اسلامی ایران رقم زدند، فشار اقتصادی را بر مردم کشور تحمیل کردند و همچون یک سرباز صفحه شطرنج، با حمله به نیروی داخلی در زمین دشمن بازی و به نفع غربی‌ها کار کردند.

این دانشجوی بیجاری تصریح کرد: دولت دوازدهم ضمن کوچک کردند سفره اقتصادی ملت، به فرهنگ غنی و اسلامی ایران هم دست‌درازی کرد و پوشش و رفتار جوان امروزی نتیجه همان برنامه‌های دشمن‌شادکن است، ۲ جایگاه اقتصادی و فرهنگی ایران آن‌چنان به زیر کشیده شد که در دوره کوتاه شهید رئیسی، امیدها برای بازگشت به آن تازه جوانه‌زده بود.

این دانشجوی بیجاری ادامه داد: یک ملت برای ماندگاری قدرت نیاز به هر ۲ مؤلفه اقتصادی و فرهنگی نیاز دارد و هرچه آن را قدرت بخشد، قدرتی برای خدمت به مردم به دست خواهد آورد و می‌تواند در برابر غول استکباری جهان، ایستادگی کند، این خواسته ملت است و اگر مورد دقت قرار گیرد دیگر هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند به او زور بگوید.

حسینی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، توضیح داد: من یک ایرانی هستم با چند هزار سال قدمت فرهنگی و اقتصادی، در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم که می‌توانیم در برابر همه دنیا ایستادگی کنیم، امروز اگر شرایط اقتصادی و فرهنگی ما دچار مشکل شده است، به علت فراموشی آن توانایی و قدرت است.

کردتودی، روز ۱۵ تیرماه، صحنه‌ای بزرگ و زیبا از حضوری رقم خواهد خورد که فقط به نام مردم ثبت خواهد شد و پیروز میدان آن هم فقط مردم هستند، ملتی که آگاه و آزاد و بابصیرت است، فردای خود را به‌گونه‌ای ترسیم و خواهد ساخت که فرزندان آینده جمهوری اسلامی ایران، در آسایش و رفاه زندگی کنند.  روز انتخابات در ۱۵تیرماه بالاخره از راه خواهد رسید و افرادی که خود را در معرض انتخاب ملت قرار داده‌اند، نتیجه اعتماد یک کشور را کسب می‌کنند و فردای آن برای ارتقای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران، گام‌های محکم‌تری را برخواهند داشت.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37637
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.