• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1
یادداشت؛

 تامّلی در یک نامه

  • کد خبر : 36411
  • 19 خرداد 1403 - 9:32
 تامّلی در یک نامه
یکی از مهم‌ترین اتفاقات این روزها، در عرصه بین‌الملل، نامه پرمحتوا و تحرک‌آفرین رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، یکی از مهم‌ترین اتفاقات این روزها، در عرصه بین‌الملل، نامه پرمحتوا و تحرک‌آفرین رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکاست، ولی ما چون درگیر حواشی بی‌اهمیتی شده‌ایم که دشمنان یا دوستانِ به‌اصطلاح انقلابی برای ما درست کرده‌اند و یا توان درک اولویت‌ها را نداریم، در برابر این نامه عکس‌العمل مناسبی را از خود نشان نداده‌ایم. چون فکر می‌کنیم که نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی‌ست و ربطی به ما ندارد. این نامه بسیار مهم که پیشران جهت‌دهی به حرکت جهانی مبارزه با اسرائیل است، در داخل کشور بازنشر مناسبی نداشته است، درحالی‌که مقامات آمریکایی و صهیونیستی را به اوج عصبانیت رسانده است و آنها اظهارات مختلفی کرده‌اند.

«مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفته است: «به‌دست‌آوردن تأییدیه آیت‌الله یعنی ازدست‌رفتن آمریکا.»، در این پیام نوعی اعتراف به قدرت ایران و رهبر انقلاب وجود دارد. دشمنان ما می‌دانند که تأییدیه رهبرمان برابر است با نابودی آمریکا و برای سرپوش‌گذاشتن بر روی این نامه، تلاش‌های زیادی می‌کنند، چون می‌دانند که نصایح «آیت‌الله» می‌تواند پیغمبرگونه، دفینه‌های عقول دانشجویان را برشوراند. «جروسلم پست» نیز بیان داشته است که «آیت‌الله خامنه‌ای از دانشجویان آمریکایی می‌خواهد به نبرد علیه سیاست نسل‌کشی اسرائیل ادامه دهند»، چون رهبر انقلاب در اول نامه می‌فرماید: «این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.»

رهبر انقلاب پیرو نامه‌های قبلی نوشته شده به دانشجویان آمریکایی باز هم پیام خود را در مواقع حساس به آنها می‌رساند، چون می‌داند که آنها بر فطرت پاک خدایی آفریده شده‌اند؛ ولی حکومت جبار و ستمگر آنها، گردوغبار غفلت بر روی فطرت پاک آنها نشانده است که با پیام‌های متوالی در مقاطع مختلف زمانی این گردوغبار شسته می‌شود و دانشجویان به فطرت خدایی خویش لبیک می‌گویند و خواهند گفت. «دب فیشر»، سناتور جمهوری‌خواه در برابر پیام رهبر انقلاب، چنین گفته است: «بسیاری از دانشجویان ما به این نظرات (رهبر ایران) افتخار می‌کنند. دانشگاه‌هایی که در آن تحصیل می‌کنند، یک درس تاریخ را به آنها مدیون هستند.»، سخنان افراد بلندپایه آمریکا حاکی از این است که در برابر نامه رهبر انقلاب به تلاش و تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند در مقابل خیزش دانشجویان دانشگاه‌هاشان برخورد قاطع داشته باشند.

رهبر انقلاب در این نامه به دانشجویان آمریکایی نوشته‌اند، «اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید.»، اگر منتقدان و روشنفکران و جامعه‌شناسان غرب‌گرای داخلی همین بند از پیام رهبر انقلاب را تحلیل کنند، کافی‌ست. این ذخیره‌های اسرائیل در داخل کشور اگر وجدان بیدار داشته باشند، دیگر دانشجویان خودمان را به اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها و شکستن شیشه‌های دانشگاه در ایران تحریک نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم ملعون صهیونیستی، یک سخنرانی داشت که سخنرانی او هم‌زمان در متاورس با یک آواتار به چهل زبان زنده دنیا پخش می‌شد، به‌گونه‌ای که آن سخنرانی هم‌زمان ۲۵۰ میلیون شنونده داشت، پس چرا نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی بازتاب چشمگیری در کشورمان نداشته باشد؟ وب‌سایت صهیونیستی «تایمز اسرائیل» و روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» هم به این نامه پرداخته‌اند. نیویورک پست این بخش از نامه رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی که “شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید… و شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید” و تایمزِ اسرائیل نیز علاوه بر این بخش‌ها، این قسمت که «سردمداران صهیونیسم بین‌المللی… این مقاومت انسانی و شجاعانه (محور مقاومت) را تروریسم معرفی کردند.» را برجسته کردند.

وقتی می‌بینیم و می‌شنویم که دشمنانِ در کمین نشسته در برابر این نامه تحرک‌آفرین چگونه دست‌وپا می‌زنند که مبادا دوباره با موج‌خیزش دانشجویانشان روبرو شوند، ما در قبال آن چه وظیفه‌ای داریم؟ انتظار نگارنده دررابطه‌با نامه مذکور این است که این متن را به‌دقت و موشکافانه مورد بررسی قرار دهید و آن را درست فهم نمایید، پس از فهم و باورمندی به مفاد این نامه، آن را به‌خوبی تحلیل نمایید و در گروه‌های دانشجویی و هر گروهی که در آن عضو هستید بازنشر دهید.

از دیگران بخواهید درصورتی‌که از بستگان یا دوستانشان در خارج از کشور دانشجو هستند یا فقط مقیم آن‌جا هستند، برای آنان نیز ارسال نمایند و دانشجویان ایرانی خارج از کشور این متن را به دست دانشجویان خارجی برسانند. (ترجمه انگلیسی این نامه نیز انجام شده است و در دسترس می‌باشد.) و اگر به زبان‌های خارجی تسلط دارید، در گروه‌های دانشجویان دانشگاه‌های خارجی نسبت به تبیین و بازنشر این نامه اقدام کنید. درصورتی‌که صفحات پربازدید در شبکه‌های مجازی و یا توییتر دارید، متن این نامه را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر نمایید، تا شاید بتوانید دِینی که از رهبر انقلاب در خصوص این نامه بر گردن دارید را ادا نمایید.

یادداشت مرضیه عاصی

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=36411
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.