• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1
  مدیرکل بهزیستی کردستان خبر داد:

 بهره‌مندی ۴۳ هزار توان‌خواه از خدمات بهزیستی

  • کد خبر : 36943
  • 29 خرداد 1403 - 8:41
 بهره‌مندی ۴۳ هزار توان‌خواه از خدمات بهزیستی
 مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار توان‌خواه (معلول) به تفکیک نوع معلولیت در زمینه‌های مختلف توان‌بخشی و حمایتی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»،به نقل از روابط‌عمومی بهزیستی کردستان حسین رسولی اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار و ۷۴۸ نفر معلول ذهنی، ۱۸ هزار و ۱۳۵ نفر معلول جسمی حرکتی، ۲ هزار و ۴۲۵ نفر معلول گفتاری، پنج هزار و ۲۷۷ نفر نابینا، پنج هزار و ۳۳۷ نفر ناشنوا و چهارهزار و ۲ نفر نیز دارای اختلالات روانی مزمن هستند.

 وی با بیان اینکه بهزیستی استان در راستای توانمندسازی این افراد و ارتقای سطح زندگی آنها، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد، گفت: پرداخت مستمری ماهیانه، ارائه وسایل توان‌بخشی، تأمین هزینه‌های درمانی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد فرصت‌های شغلی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره از جمله این خدمات است.

 مدیرکل بهزیستی کردستان با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به جامعه معلولان، از مردم خواست در امر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی و همچنین ایجاد زمینه‌های حضور فعالانه‌تر معلولان در جامعه مشارکت کنند.

 وی یادآور شد: همه باید تلاش کنیم موانع پیشروی افراد دارای معلولیت را از میان برداریم تا این افراد هم مثل سایر اقشار در اجتماع مشارکت داشته باشند و استعدادهایشان شکوفا شود.

 رسولی اضافه کرد: موانع معلولان (توان‌خواهان) فقط جسمی نیست و موانع اجتماعی و محدودیت‌های قانونی از مهم‌ترین موانع پیش‌روی این افراد است که باید شرایطی فراهم شود تا آنها هم بتوانند در جامعه و اماکن عمومی بدون هیچ مانع و محدودیتی حضور پیدا کنند.

انتهای خیر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=36943
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.