• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
2
نگاهی به مناظره شب گذشته؛

اگر جلیلی میخواست پزشکیان را اعدام کند…!

  • کد خبر : 37731
  • 12 تیر 1403 - 7:52
اگر جلیلی میخواست پزشکیان را اعدام کند…!
در فضای مناظره و با وجود اضطرابی که کاندیداهای انتخاباتی دارند بسیاری از ناگفته‌ها و حقیقت‌های پنهان در رفتار کاندیداها بروز پیدا می‌کند و در همین فضا بود که مسعود پزشکیان واقعیت و ماهیت خود و حامیانش را نشان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، شب گذشته و در اولین مناظره کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد بیان مطالبی بودیم که بررسی برخی از این مسائل خالی از لطف نیست از جمله یکی از بحث‌برانگیزترین بخش‌های مناظره شب گذشته آنجایی بود که مسعود پزشکیان (کاندیدای جریان اصلاحات) با عصبانیت از پاسخگویی به سعید جلیلی خواستار اعدام وی در صورت عمل‌نکردن به وعده‌های خود شد! چیزی که همیشه اصلاح‌طلبان ادعا دارند که با آن مقابله نموده‌اند و مخالف ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه هستند!

در واقع در فضای مناظره و با وجود اضطرابی که کاندیداهای انتخاباتی دارند بسیاری از ناگفته‌ها و حقیقت‌های پنهان در رفتار کاندیداها بروز پیدا می‌کند و در همین فضا بود که مسعود پزشکیان واقعیت و ماهیت خود و حامیانش را نشان داد.

حال شما فکر کنید اگر سعید جلیلی از اعدام پزشکیان صحبت می‌کرد؛ امروز تیتر رسانه‌های اصلاح‌طلب چه می‌توانست باشد! چرا هیچ یک از این رسانه‌ها که ادعای مقابله با اعدام و شکنجه را دارند دراین‌خصوص تیتری نزده بودند؟ شاید همین نکته کافی باشد که مردم بدانند و متوجه شوند که انتخاب اصلح چیست!

متأسفانه مناظره شب گذشته نمایش سوءاستفاده جریان اصلاحات از مذاهب و قومیت‌ها بود که هر زمان سعید جلیلی خواستار اعلام برنامه‌های مسعود پزشکیان می‌شد، نماینده جریان اصلاحات با طفره‌رفتن از بیان برنامه خود، سخنانش را به سمت حمایت از اهل‌سنت و کُرد زبانان پیش می‌برد! این در حالی است که دولت سیزدهم پرچم‌دار حمایت از قوم کُرد و اهل‌سنت بوده است به‌گونه‌ای که شهید رئیسی در طول ۳ سال ریاست‌جمهوری خود ۳ بار به استان کردستان سفر کردند که در طول دوران ریاست‌جمهوری دیگر رؤسای جمهور کشور بی‌سابقه بوده است!

شهید رئیسی با حضور در شهر سنندج و با پیاده‌روی در پیاده‌راه فردوسی، چهره‌ای جدید از یک رئیس‌جمهور مردمی و نیز چهره‌ای باثبات از امنیت و آرامش اقتصادی شهر سنندج را به تصویر کشید که پس از آن زمینه رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان را نیز فراهم نمود.

شهید رئیسی برخلاف دولت نخست حسن روحانی که استاندار کردستان را از دیگر استان‌های کشور بر مردم تحمیل نموده بود، استانداری از مردم کردستان را بر مسند نشاند تا ثابت کند توجه به قومیت‌ها و مذاهب را در دستور کار خود قرار داده است؛ اما هیچگاه کاندیدای حامی دولت سیزدهم در مناظرات خود با سوءاستفاده از این نکته سعی نکرد تا آرای مردم استان کردستان را جذب نماید که این نشان از تواضع چنین کاندیدایی است.

فارغ از اینکه پزشکیان تنها با به حاشیه کشاندن مناظره به دنبال زیرسؤال‌بردن عملکرد دولت شهید رئیسی بود باید گفت وی از ضعف و ناتوانی دولت روحانی در طول هشت سال ریاست‌جمهوری چیزی نگفت و سعی داشت تا با بیان مسائلی دررابطه‌با آزادی‌های مدنی، جریان مقابل را مخالف رفاه مردم نشان دهد، حال‌آنکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم سردمدار مخالفت با آزادی‌های مدنی بودند آنجا که رئیس‌جمهور جریان اصلاحات مخالفان خود را بی‌شناسنامه و بی‌هویت خطاب می‌کرد

از سویی تنزل آزادی‌های مدنی در قالب نحوه پوشش و همانند آن شگرد کلیشه‌ای اصلاح‌طلبان است که همیشه به دنبال آن هستند تا با سوءاستفاده از احساسات مردم سبد رأی خود را پر کنند حال‌آنکه توجهی به این مسئله ندارند که چند درصد از مردم راضی به این سطح از آزادی مدنی در جامعه هستند! و در جامعه دینی و مذهبی ما چه میزان این مسئله می‌تواند مورد پذیرش باشد!

دیگر مسئله‌ای که شب گذشته مسعود پزشکیان آن را مطرح نمود درحالی‌که دولت حسن روحانی بیش از هر دولت دیگری باید پاسخگوی آن باشد؛ انتصاب‌های قومیتی و جناحی بود!

چه کسی است که نداند در همین استان کردستان چه تعداد مدیرکل و مدیر بدون‌سابقه در دوران ۸ساله ریاست‌جمهوری حسن روحانی بر سرکار آمدند! چه کسی است که نداند چه تعداد فرستادی ها آمدند و در دولت یازدهم و دوازدهم فرماندار و استاندار شدند!

خوب است آقای پزشکیان در مناظره امشب مقداری بیشتر از اطرافیان خود مشورت بگیرد تا شاید کمتر سوتی‌های دولت روحانی را به باد انتقاد بگیرد، هر چند که این سیاه‌بازی‌ها دیگر برای مردم پذیرفتنی نیست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37731
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.