• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
1
گام به گام تا انتخابات؛

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در کردستان

  • کد خبر : 37387
  • 08 تیر 1403 - 8:12
رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در کردستان
براساس قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران، فرایند رای‌گیری از ساعت 8 صبح امروز جمعه در شعبه‌های پیش‌بینی‌شده در کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و رئیس دولت سیزدهم روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به‌به مقام رفیع شهادت نایل شد لذا بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی و برای دومین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود.

 در کردستان یک هزار و ۲۹۶ شعبه آرای مردمی در انتخابات چهاردهم ریاست را اخذ خواهند کرد. به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت نمایند.

مشارکت حداکثری در انتخابات آبروی کشور و نظام است

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح امروز جمعه پس از انداختن رأی خود در صندوق در مسجد جامع سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، این یکی از استثنایی‌ترین روزهای انتخابات در کل دوران ۴۵ساله انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری، آنچه باعث آبروی کشور و نظام است، مشارکت بیشتر و آمدن پای صندوق‌های رأی است.

یک هزار و ۲۹۶ شعبه در حال اخذ رأی هستند

استاندار کردستان گفت: همه شعب اخذ رأی یعنی هزار و ۲۹۶ شعبه در حال اخذ رأی هستند و هیچ مشکلی از حیث ارتباطی و از جهات مختلف نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اسماعیل زارعی کوشا امروز جمعه با حضور در شعبه مستقر در مسجد جامع سنندج در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم انتخاباتی پرشور و حماسی را شاهد باشیم و باز هم از مردم استان دعوت می‌کنم برای اینکه امکان رایزنی، پیگیری، توسعه و پیشرفت بیشتر را برای استان فراهم کنند، امروز در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور داشته باشند که کردستان بتواند مسیر پیشرفت خود را با تعالی و سرعت و قدرت بیشتر طی کند.

کردستانی‌ها در انتخابات حضور پررنگ و دشمن‌شکن خواهند داشت    

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: حضور مردم کردستان مثل سایر نقاط کشور حضور پررنگ و دشمن‌شکن خواهد بود و سرافراز از این آزمون الهی بیرون می‌آیند.

 سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد جامع سنندج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم کردستان همواره ثابت کرده‌اند که در عرصه‌های حساس و سرنوشت‌ساز نقش خود را به‌درستی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: آمادگی ملت ما در دفاع از انقلاب اسلامی همواره جاری و ساری است و تاریخ نشان داده که هر کجا کشور ما نیاز به صیانت و پاسداری دارد مردم در خط مقدم حضور دارند.

 وی گفت: شرکت در انتخابات بر همه آحاد مردم واجب است و مکلفیم کسی را انتخاب کنیم که خادم ملت و معتقد به مبانی انقلاب و ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد.

 فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: امروز تکلیف مهم و سنگینی بر عهده ما و همه کسانی است که می‌توانند در این عرصه سرنوشت‌ساز حضور پیدا کنند است و این حماسه‌های حضور، نقش مهم و تأثیرگذار در ثبات و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد؛ ازاین‌رو همه باید با هم احساس تکلیف کنیم و در میدان حضور داشته باشیم.

جمع آوری آرای کردستانی‌ها در صحت و امنیت

به گفته رئیس ستاد انتخابات کردستان فرایند اخذ رای در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای در استان از همان ساعات ابتدایی امروز آغاز شده است و هیچگونه اختلالی در فرایند رای‌گیری به وجود نیامده است.

مهدی رمضانی امروز در شعبه اخذ رای مستقر در مسجد جامع سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در شعب اخذ رای استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و ایمن در سطح استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای اخذ رای مردم استان فراهم است، افزود: امروز همزمان با سراسر کشور فرایند رای‌گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعات ابتدایی روز شروع و در حال برگزاری است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان با بیان اینکه همه عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در شعب اخذ رای مستقر هستند، گفت: حدود ۲۵ هزار نفر با مجموعه ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و ایمن همکاری می‌کنند.

امروز جمعه هشتم تیرماه، چهل روز از حادثه تلخ سقوط بالگرد و عروج رئیس‌جمهور محبوب و مردمی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد و مردم هنوز دلهاشان داغ‌دار مردی است که از او نه ریاست، بلکه هرچه در یاد دارند خدمت است و درد مردم داشتن.

چهل روز از آن روز تلخ می‌گذرد و ناگزیر باید برای جای خالی آن شهید عزیز فکری کرد، و امروز آن روز است؛ روزی که ملت باید دوباره انتخاب کند به امید تداوم راه شهید خدمت.

ملت در بدرقه رئیسی سنگ تمام گذاشت و حالا امروز آماده و آمده است تا در لبیک به فرمان مقتدای خویش حماسه تشییع شهدای خدمت را کامل کند و آن داغ سخت را به دستاوردی برای انقلاب و ایران تبدیل کند.

پس از آن روز تلخ، امروز هشتم تیر به عنوان روز انتخاب برگزیده شد و اخباری که از سراسر کشور می‌رسد حکایت از آن دارد که مردم آگاه با درک صحیح از شرایط به صحنه آمده‌اند تا دوباره برگ دیگری از سرنوشت کشور را رقم بزنند.

به‌رغم تبلیغات بی‌سابقه بدخواهان در منصرف کردن ملت از مشارکت در انتخابات، حضور پرشور و پررنگ مردم در شعب اخذ رأی نوید انتخاباتی پررونق را می‌دهد.

در حال تکمیل…

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=37387
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.